8 lutego 2014

Domowa szynka - drobiowa z pieczarkami i papryką



Podpatrując na innych blogach domowe wędliniarstwo, przyszedł i czas na mnie :)
Powiem wam, że nie sądziłam że tak łatwo się robi takie szyneczki,myślalam że coś może pójść nie tak..a tu taka miła niespodzianka.
Jako pierwszą zrobiłam szyneczkę z kurczaka, ponieważ lubie jego smak i myśle że pasuje do niego
wiele dodatków,także jeszcze wiele przepisów będe eksperymentować z tym delikatnym białym mięskiem.Kolejną szynką jaką zrobie będzie kaczka ze śliwką,tak jest to jedna z wędlin o którą zawsze pytam będąc w mięsnym, niestety często jej nie ma.
Przepis zapożyczyłam z bloga http://kasia.in/  nie tylko przepis mi się spodobał ale bardzo piękne zdjęcia, które tak naprawdę mnie przekonały do kupna szynkowaru :)
Przepis troszkę zmieniłam po mojemu :)





Porcja ok 800g
Czas ok 1h 15 min


Składniki:
  • 700g filetu z kurczaka
  • 3 pieczarki
  • 100ml wody
  • 1,5 łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • 1/3 papryki czerwonej
  • 1/4 soli peklującej Prymat
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oregano
  • 1 łyżeczka bazylii
  • pół papryczki chilli
 

 
Pachnie pieczarkami i papryką,smak niepowtarzalny :)
 









 
                     
Przygotowanie:
  • Filety myjemy osuszamy i kroimy w kostkę,wrzucamy do blendera lub maszynki i rozdrabniamy
  • Dodajemy sól oraz sól peklującą,oregano,bazylię oraz pieprz dodajemy wodę i miksujemy
  • Czosnek przepuszczamy przez praskę,paprykę kroimi w kostkę,pieczarki w plasterki
  • Dodajemy do mięsa i mieszkamy
  • Mięso przekładamy do szynkowaru ( mój jest na 900g mięsa),dociskamy,podlewamy wodą na 3/4 garnka,mój szynowar nie dotykał dna garnka ponieważ garnek był mniejszy i trzymał szynowar w powietrzu tak że odstawał 2 cm od dna,producent zaleca żeby coś podłożyć na dno garnka i na to kładzie się szynkowar
  • Gotujemy od momentu zagotowania 1h 15 min ( temp mięsa drobiowego powinna być 90 stopni)
  • Po ugotwaniu odwrócić szynkowar do góry dnem i wstawić do lodówki (jak już ostygnie) na całą noc, rano szynka powinna być gotowa :)
  • Rano wstawiamy szynkowar do gorącej wody na chwilkę i wyciagamy szyneczkę gotową na kanapeczki  :)

Wspaniała na kanapeczki (100% mięsa,warzywa i zioła) 

 
 
Szynka jest bardzo krucha,smakuje wyśmienicie



    Smacznego! :)

    1 komentarz:

    1. Dokładnie taką znajduję w lodówce od czasu do czasu :P

      OdpowiedzUsuń

    Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...