Domowe pieczone frytki z batatów - słodkie ziemniaki


Od czasu do czasu każdy lubi zjeść jakiś fast-food nie koniecznie musi być niezdrowy :) o ile przyrządzimy go sami w domu. Bataty jadłam już kilka razy i jest to fajna alternatywa do naszego polskiego ziemniaka. Różnią się smakiem oraz wyglądem od naszych ziemniaków. Te słodkie ziemniaki pochodzą z Ameryki Południowej i Środkowej,mają długi podłużny kształt i pomarańczowy kolor w środku, można je przygotować na wiele sposobów gotowane, pieczone lub smażone. Dzisiaj zrobiłam z nich frytki pieczone w piekarniku, jadłam je również smażone we frytkownicy, co na pewno skraca ich czas przyrządzania. Naszła mnie również ochota do wykorzystania ich pieczonych w ognisku, ale o tym wkrótce :) Użyłam podstawowych przypraw takich jak sól morska, świeżo zmielony pieprz na koniec posypałam czosnkiem niedźwiedzim oraz skropiłam oliwą aby sprawić jeszcze większą przyjemność podniebieniu maczałam frytki w gęstym jogurcie typu greckiego.





Czas przygotowania: 40 min
Porcja dla 2 osób

Składniki:

  • 2 bataty
  • 5 łyżek oliwy 
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka czosnku niedźwiedziego
  • pół łyżeczki soli morskiej z młynka
  • pół łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu


dodatkowo:
  • gęsty jogurt typu greckiego





















    Przygotowanie:
    • Myjemy bataty, a następnie obieramy ze skórki
    • Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni
    • Kroimy bataty w kształt frytek
    • Skrapiamy delikatnie oliwą
    • W miseczce łączymy ze sobą przyprawy łącznie z mąką kukurydzianą posypujemy równomiernie bataty
    • Blachę wykładamy papierem do pieczenia
    • Pieczemy w nagrzanym piekarniku w 200 stopniach przez ok 40 min aż się ładnie przyrumienią
    • Po wyciągnięciu z piekarnika można jeszcze posypać delikatnie solą morską oraz czosnkiem niedźwiedzim














    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)