Zupa pieczarkowa z makaronem - najlepsza - prosty przepis

 

    Pyszna, gęsta, kremowa, aromatyczna z dużą ilością pieczarek - taką właśnie zupę uwielbiam najbardziej. Przeważnie robię ją z ziemniakami ale dziś miałam ochotę na makaron. Idealną na tą chłodną porę roku - rozgrzeje nas i w pełni nasyci. Prosta w przygotowaniu - każdy poradzi sobie z jej przygotowaniem. Nigdy nie robię zupy krem wolę jak czuć pieczarki oraz inne warzywa. Jak ugotować pyszną zupę pieczarkową? Mój przepis i kilka wskazówek podaje poniżej.








Porcja dla  4 osób
Czas przygotowania 40 minut



Składniki:


  • 500 g pieczarek
  • 2 marchewki
  • 1 średni korzeń pietruszki 
  • 1/3 średniego selera
  • 1 mała cebulka 
  • 2 ziarna ziela angielskiego 
  • 1 liść laurowy
  • sól 
  • pieprz 
  • 100 ml śmietanki roślinnej (użyłam kremu kokosowego 23% KARA)
  • 1/3 pęczka świeżej natki pietruszki
  • 2 łyżki masła roślinnego
  • ugotowany makaron np świderki



Przygotowanie:

  • Cebulkę obieramy, kroimy w kosteczkę i podsmażamy na maśle aż się zeszkli
  • Pieczarki obieramy ze skóry i kroimy w dużą kostkę lub plasterki 
  • Podsmażamy na patelni razem z cebulką 
  • W między czasie obieramy warzywa w drobną kostkę
  • Do garnka wlewamy 2 litry zimnej wody
  • Dodajemy pokrojone warzywa oraz ziele angielskie i listek laurowy
  • Gotujemy 20 minut na małym ogniu po tym czasie dodajemy pieczarki z cebulą
  • Gotujemy jeszcze 15-20 minut
  • Doprawiamy solą, pieprzem 
  • Po tym czasie zagęszczamy zupę: do 100 ml zimnej wody dodajemy 1 łyżkę mąki, mieszamy aż nie będzie żadnych grudek, dodajemy do zupy
  • Na koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki
  • Ściągamy garnek z ognia i zabielamy śmietanką
  • Podajemy z ugotowanym wcześniej makaronem




Smacznego! :)

10 komentarzy:

  1. jak ja dawno nie robiłam pieczarkowej zupy...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zupę pieczarkową. Właśnie mi przypomniałaś, że wieki jej nie jadłam. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna pieczarkowa zupa. Lubię i często sama gotuję. Z makaronem jest jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja dzis bede robila pomidorowa z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko spoko tylko po co vegeta?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha właśnie ugotowalam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dolewamy wodę (3 litry) do pieczarek czy pieczarki dodajemy później? Bo w przepisie jest że zalewany 3 literami A potem że dodajemy pieczarki i już nie wiem....

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)