Przypkowska zupa cebulowa - korzenie tradycji polskiej



Cebula nie jest jakby się mogło wydawać tylko skromny dodatkiem
do codziennych dań. W zupie którą dziś ugotowałam gra główną rolę 
Będąc w tym roku na Sylwestra, restauracyjne menu zaserwowało zupę cebulową
z grzankami, niestety nie tak sobie wyobrażałam smak tej zupy.
Myślałam że powinna być kremowa, aksamitna, aromatyczna i esencjonalna.
właśnie tak wyobrażałam sobie jej smak, okazało się że zupa smakowała
jak rosół z kostki z kawałkami cebuli.
Przepis na dzisiejszą zupę mam z Encyklopedii Polskiej Sztuki Kulinarnej, którą dostałam
w prezencie urodzinowym od mamy. 
Zupa pachnie goździkami, imbirem, curry oraz gałka muszkatołową, w smaku esencjonalny
krem z cebuli.
Przypkowska zupa cebulowa swoją nazwę zawdzięcza Tadeuszowi Przypkowskiemu (1905-1977), który
był twórcą Kapituły Orderu Pomiana. Jest ona od pokoleń podawana w rodzinie
Przypkowskich. Zupa ta jest również pod tą samą nazwą serwowana smakoszom w Paryżu oraz
w najlepszych restauracjach Madrytu.





 


Porcja na 2 osoby
Czas ok 50 min


Składniki:

  • 3 duże białe cebule
  • 3 kromki ciemnego razowego chleba
  • 2 łyżki masła roślinnego
  • szczypta przypraw: sól,pieprz,gałka muszkatałowa (starta),mielony imbir i goździki
 




Przygotowanie:

  • Cebule kroimy w piórka i szklimy na maśle w garnku
  • Na patelni rozgrzewamy masło i dodajemy pokruszony chleb, rumienimy
  • Dodajemy do cebuli chleb a następnie zalewamy gorącym przelanym przez sito bulionem warzywnym
  • Gotujemy na małym ogniu około 50 min
  • Dodajemy przyprawy i blendujemy na aksamitną konsystencje
  • Podajemy gorącą
 


Wskazówki:

  • Zupę podajmy z grzankami lub ciasteczkami drożdżowymi z dodatkiem kminku
  • Można wyjąć kilka kawałków cebuli przed blendowaniem i włożyć je później do kremu


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)