Kremowe masło orzechowe



Masło orzechowe kojarzy mi się z amerykańskim śniadaniem do tego
sok pomarańczowy.Niestety pierwszy raz jak spróbowałam go to byłam rozczarowana,
ponieważ nie tak sobie wyobrażałam smak tej kremowej masy na jasnym pieczywie.
Może dlatego, że widziałam  dzieci które się nim zajadają,a przecież dzieci kochaja słodki smak.
Masło orzechowe miało lekko słonawy smak co mnie zniechęciło całkowicie.
Zasmakowało mi dopiero jak zaczełam chodzić na siłownie i musiałam zmienić diete,
kupiłam masło bio w wersji bez soli.Masło orzechowe jest dość kaloryczne bo ma 652kcal w 100g,
Nie ma to jednak znaczenia dla osób aktywnych fizycznie ponieważ kalorie zostaną spalone,
a masło ma bardzo dużo wartości odżywczych.
Między innymi jest doskonałym źródłem witaminy E, błonnika oraz białka!
Dzisiaj przygotuje domowe masło orzechowe.Bez chemii i konserwantów.
Moja wersja będzie z samych orzechów ziemnych bez dodawania oleju.





Składniki:

  • pół kilo orzechów ziemnych
  • szczypta cukru pudru
  • szczypta soli

Przygotowanie:

  • Orzechy prażymy na patelni aż lekko się nam zrumienią,można też to zrobić w piekarniku,rozkładamy na blaszce i w temp. 200 stopni przez ok 7min (aż będa
  • jasnobrązowe)
  • Orzechy wkładamy do malaksera albo blendera i miksujemy na najwyższych obrotach miksujemy tak długo, aż wydostanie się olej i powstanie gładka,jednolita masa
  • Można dodać odrobine cukru pudru do smaku
  • Gotowe masło przełożyć do słoiczka
 


 

Wskazówki:
  • orzechy dość mocno się nagrzewają dlatego trzeba uważać aby nie spalićurządzenia do miksowania
  • masło orzechowe można zrobić na słono lub bez dodatku soli
  • masło przechowywać w lodówce,ponieważ nie zawiera żadnych konserwantów(do 3 tyg)
  • z 500g orzechów otrzymamy ok 300ml masła orzechowego
 

 

 


Smacznego!

1 komentarz:

  1. Piękne. Moje aż takie nie wychodzą. Może to sprawa orzechów.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)