Kwiaty cukinii smażone w cieście naleśnikowym

Pierwszy raz w tym roku próbowałam kwiatów cukinii a to za sprawą mojego męża który posadził je w ogrodzie. Żałuję, że dopiero teraz mogłam poznać ich genialny smak. Kwiaty cukinii dzieli się na żeńskie i męskie - jak je rozpoznać? żeńskie mają w środku słupek a męskie pręcik, który się usuwa przed zjedzeniem. Jak już pisałam wcześniej cukinia to owoc a nie warzywo - z żeńskich kwiatów rozwijają się owoce cukinii.
Kwiaty cukinii są ciężko dostępne w sprzedaży, jeśli ktoś ma swój ogródek to ma naprawdę wielki rarytas na wyciągnięcie ręki.
Dzisiejsze kwiaty cukinii przygotowałam w cieście naleśnikowym, aby poczuć ich delikatny smak. Oczywiście można je nadziewać serem ricottą lub innymi dodatkami.



Przepis na smażone kwiaty cukinii 






Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania 10 minut

Składniki:

  • 12 kwiatów cukinii
  • 250 g mąki pszennej
  • 200 ml wody lub wody gazowanej
  • 3 łyżki mleka
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • olej lub oliwa 

















Przygotowanie:
  • Mąkę, wodę, jajko oraz sól i pieprz, miksujemy na gładką masę
  • Ciasto ma być lejące, dodajemy ewentualnie wody
  • Kwiaty cukinii maczamy w cieście 
  • Rozgrzewamy patelnię, dodajemy olej i smażymy na średnim ogniu dosłownie po 1 minucie z każdej strony
  • Łyżką cedzakową wykładamy kwiaty na papierowy ręcznik aby odsączyć nadmiar tłuszczu
  • Ciasto można doprawić odrobiną przyprawy curry







Smacznego! :)



3 komentarze:

  1. Masz to szczęście, że są w Twoim ogródku. Pięknie wyglądają a wysmażone pysznie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe danie! W życiu bym nie pomyślała, że z kwiatów cukinii można zrobić takie cudo. Jeśli szukacie te innych kwiatów, zapraszam na materiały florystyczne

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)