4 lutego 2014

Filet z kurczaka w sosie śmietanowo-kurkowym

 
Dzisiaj szybki obiad z tego co było w lodówce filet z piersi,kurki oraz ryż
Danie proste w wykonaniu i w miarę szybkie,jest bardzo aromatyczne....
Przepis dostałam od kucharza z pewnej restauracji :) było i nadal jest to moje ulubione danie tej restauracji :)
Przyprawy dodajemy z umiarem bo jest ich dość dużo,sos ma być śmietanowy,kurkowy z lekkim
aromatem przypraw.
Najlepiej pasuje do ryżu,ale można zjeść z frytkami,sos często wyjadany jest u mnie świeżą bułką... :)
 
 
 
 
 


Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania ok 30 min


Składniki:
  • filet z kurczaka ok 500g
  • 2 szklanki kurek
  • śmietanka 30% 400ml
  • średnia cebula
  • sól,pieprz gruboziarnisty świeżo zmielony,koperek,natka pietruszki,czosnek,gałka muszkatałowa,curry (wszystkiego szczyptę do smaku)
  • 2 łyżki masła klarowanego do smażenia
  • 1 łyżka oleju
dodatkowo:
  • 2 woreczki ryżu

 


Przygotowanie:
  • filety myjemy,wycieramy papierowym ręcznikiem,oczyszczamy z błon i chrząstek,kroimy wzdłuż tak żeby były 4 kawałki
  • obsmażamy na patelni na złoty kolor,posolić
  • odkładamy na talerz
  • na tej samej patelni smażymy cebulkę pokrojoną w piórka i po 2 min dodajemy kurki,smażymy ok 10min
  • dodajemy filety z kurczaka,podlewamy śmietanką,doprawiamy przyprawamy i dusimy na małym ogniu aż śmietana zgęstnieje
  • na koniec dodajemy koperek i natkę pietruszki
  • w razie potrzeby doprawić wg uznania do smaku
 

 

Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. zrobiłam wg powyższego przepisu kurki w śmietanie ale bez mięsa i ryżu jako dodatek do steków wołowych, mój maź zachwycony - ja osobiście nie przepadam za potrawami ze śmietaną ale dla niego pycha. pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. ja próbowałam z mrożonymi kurkami... okropne. nie ma to jak świeże, już nie mogę się doczekać sezonu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super bardzo szybka potrawa i smaczna, świetny przepis na kurki

    OdpowiedzUsuń
  4. pychota - świetny przepis. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobione - pychoooota! dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja myślę że te mrożone nie były obgotowane przed mrozeniem. Ponoć takie sa gorzkawe.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...