Krupnik - tradycyjny przepis na polską zupę





Jedna treściwa miska tej wspaniałej zupy, zdecydowanie zaspokoi nie jednego głodomora. Krupnik to zupa tradycyjnie polska, każdy ma swój ulubiony przepis. Trzeba uważać żeby nie przesadzić z ilością kaszy, bo wiadomo że zawszę jej objętość w zupie się zwiększa, nigdy nie miałam przypadku aby łyżka stała na sztywno, ale bywało już że kaszy było sporo. Zawsze dodaje kaszę jęczmienną, taką drobniutką jest najsmaczniejsza. Jak już kasza się ugotuje sprawia że zupa staje się bardziej gęsta i kleista. Obowiązkowa jest duża ilość warzyw! Marchewka, seler, korzeń pietruchy oraz ziemniaki, doprawiam solą i pieprzem oraz świeżą natką pietruszki.






Przepis na krupnik 


Składniki:

  • 2 marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • 3 ziemniaki
  • 1/4 selera
  • mały por, biała część
  • 200 g kaszy jęczmiennej Młyn Kopytowa
  • listek laurowy
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól
  • pieprz
  • świeża natka pietruszki
  • 1/4 pęczka świeżego koperku
  • 1/2 małej cebulki









Przygotowanie:

  • Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie zalewamy 2 litrami zimnej wody
  • Ziemniaki kroimy w kostkę
  • Po tym czasie dodajemy pokrojone w małe kawałki warzywa, część warzyw można zetrzeć na tarce na grubych oczkach
  • Tylko por wkładamy w całości a po ugotowaniu wyrzucamy
  • Po 15 minutach dodajemy przepłukaną na sicie kaszę
  • Gotujemy do miękkości kaszy
  • Na patelni podsmażamy bardzo drobno posiekaną cebulę i podsmażamy ją bez dodatku tłuszczu, ma lekko zbrązowieć 
  • Wkładamy cebulkę do zupy
  • Doprawiamy solą, pieprzem,natką pietruszki oraz koperkiem
Podajemy z podsmażoną na maśle bułką paryską :)















Smacznego! :)

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam zupy a krupnik zwłaszcza :-) śliczne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie cierpię krupniku, ale ten Twój wygląda tak smakowicie że chyba zjadałbym milion porcji! :D
    dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. W taką pogodę właśnie krupnik jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasz tradycyjny krupniczek, bardzo lubię. Dodałam do kręgów i bede czesciej zagladała. zapraszam do mnie: http://zmajeczkawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Będąc dzieckiem nigdy nie jadłam krupniku,nie lubiłam,ale teraz...mmm pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda ze zostal usuniety ciekaw jestem czym cie urazila jooanna

      Usuń
    2. Nie wiem czym mnie uraziła Joanna bo sama usunęła komentarz więc nawet go nie przeczytałam, a kim Ty jesteś żeby się pytać o jej komentarz? Komentarze są przeze mnie moderowane od jakiegoś czasu, cenie krytykę ale nie lubię pisania bzdur, wszystkie przepisy na moim blogu są przeze mnie wypróbowane i uważam że jeśli ktoś nie potrafi gotować i pisze że wyszło nie tak jak powinno to nie biorę za czyjeś kulinarne wpadki odpowiedzialności :)

      Usuń
  7. Zupkę będę robić jutro..dobry przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wykorzystałam dziś ten przepis. Wyszła przepyszna :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż sobie dziś ugotuje 😀

    OdpowiedzUsuń
  10. WOOOOOOOW!!!!!
    Krupniczek pyszny!!!!!
    Ale co ja teraz zrobię z trzystoma skrzydełkami ???? :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Na początku przeraziło mnie 300 skrzydełek, ale dałem ile miałem i też było dobre :D
    Wprawdzie bułka paryska to naprawdę super składnik do tradycyjnej polskiej zupy, nie umniejsza to jednak walorom smakowym tego naprawdę pysznego dania ;)
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Danielu :) moje małe niedopatrzenie :) które już poprawiam.. nie miało być 300 skrzydełek tylko 300g skrzydełek :)

      Usuń
  12. Zrobiłam swoj pierwszy krupnik z tego przepisu i wyszedl wyśmienity!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I takie przepisy to ja rozumiem! Klasyczna, polska, dobra kuchnia. Nie znoszę żadnych wymysłów, które w ogólnym rozrachunku i tak nie poprawiają smaku, a tylko go udziwniają.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy przepis na tradycyjną zupę, na pewno wypróbuję i porównam ze swoim własnym pomysłem na krupnik.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)