Racuchy z papierówką oraz cukrem cynamonowym


Dzisiaj leniwa niedziela, więc i obiad na szybko. Zostało mi jeszcze kilka papierówek,w smaku są dość kwaskowate więc decyzja zapadła, że będą racuchy bo już długo ich nie było.
Staram się zawsze jak najbardziej odsączyć racuchy od oleju bo nikt nie lubi czuć jego dużej ilości. Powinny być puszyste, a w środku lekko kwaskowaty smak jabłek, dodałam również cukru cynamonowego w który można się zaopatrzyć w tym sklepie Skworcu. Jabłka i cynamon połączenie idealne :)









Porcja dla 6 osób
Czas przygotowania 30 min


Składniki:
  • 2 szklanki mąki tortowej
  • 200 ml gęstej lekko ukwaszonej śmietany 12%
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżeczki cukru cynamonowego Skworcu
  • 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią Skworcu
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 jajka
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania



















Przygotowanie:
  • Wsypujemy mąkę do misy miksera
  • Dodajemy sól,cukier
  • Jajka wbijamy do szklanki, mieszamy i wlewamy do miski
  • Dodajemy szklankę mleka
  • Całość miksujemy na średnich obrotach ok 2-3 min
  • W między czasie obieramy jabłka i kroimy w drobną kosteczkę
  • Wyłączamy mikser i dodajemy jabłka całość mieszamy łyżką
  • Rozgrzewamy olej na patelni i kładziemy masę
  • Smażymy na złoty kolor z obu stron
  • Wykładamy racuchy na papierowy ręcznik aby odsączyć nadmiar tłuszczu
  • Posypujemy cukrem pudrem
 



 





Wskazówki:
  • Masa powinna być dość gęsta, jeśli jest za rzadka dodajemy mąki jeśli za mocno gęsta dodajemy mleka
Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Mniamm racuchy! Z tym rodzajem jabłek nigdy nie robiłam racuchów :)
    Podobają mi się też zdjęcia, są dobrej jakości.

    Zapraszam na mojego bloga, może coś Cię zainteresuje, a jak nie to jutro pojawi się przepis na śniadaniową jaglankę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje miło mi słyszeć że zdjęcia się podobają :) Racuchy wyszły pyszne bo papierówki były kwaskowate, więc idealnie przełamały słodkie ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale apetyczne;)) Az mam ochotę na drugie śniadanie;)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. w przepisie nie ma jabłek ? nie wiem ile tych jablek ;p

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)