Smażony filet z dorsza w zalewie octowej




Nie ma ryby w occie która by mi nie smakowała..tak to są właśnie moje smaki, nie każdy lubi takie przysmaki, ja uwielbiam ryby, grzyby oraz warzywa w zalewie słodko-kwaśnej..pycha...
Dzisiaj przygotowałam filet z dorsza, dość często używam jej np do ryby po grecku lub smażoną do obiadu i jej smak mi idealnie odpowiada.
Smażę ją tradycyjnie obtoczoną w jajku, mące oraz bułce tartej. Zalewa octowa ma delikatny smak kwasowości czyli idealny jak dla mnie... nie wykręca buzi i nie jest tak że za słabo czuć ocet.
To danie w wielu domach przygotowywane jest typowo na Wigilię, ale myślę że  dla miłośników ryb w zalewie słodko-kwaśnej nie tylko :) 
Ryby można przechowywać w słoikach które są szczelnie zamknięte nawet do 3 miesięcy.









Porcja na 3 słoiki
Czas przygotowania: 20 min

Składniki:
  • 5  świeżych płatów fileta z dorsza
  • ocet spirytusowy 10% 300ml
  • 5 szklanek wody
  • 9 ziaren ziela angielskiego
  • 6 ziaren pieprzu
  • 2 średnie cebule
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 liście laurowe
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 1 łyżeczka przyprawy "warzywko"


  • Dodatkowo:
  • bułka tarta 100g
  • mąka 100g
  • 3 jajka
  • olej do smażenia

Przygotowanie:
  • Filety myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, oprószamy solą
  • Dzielimy na małe porcje tak by bez problemu zmieściły się w słoikach (ok 4-5 cm)
  • Bułkę tartą mieszamy z mąką, jajko rozbełtać, olej rozgrzać
  • Każdy kawałek ryby panierujemy w jajku, mące i bułce tartej, smażymy na złoto-brązowy kolor, aż się ładnie przyrumieni z każdej strony
  • W między czasie robimy zalewę octową do ryby: Do garnka wlewamy wodę, ocet, oliwę, wszystkie przyprawy oraz cebulę pokrojoną w krążki, gotujemy ok 5 min aż cebula lekko zmięknie
  • Na dnie każdego słoika układamy trochę cebuli, warstwę ryby, cebulę i znowu rybę wlewamy gorącą zalewę, aż wszystko ładnie pokryje. Zakręcamy szczelnie i odwracamy słoiki do góry dnem aż się pokrywka zassa :)taki słoiczek z rybką może stać w ciemnym, zimny miejscu do 3 miesięcy
  • Rybka powinna odstać ok 2-3 dni w zalewie




Smacznego!


4 komentarze:

  1. Ale zrobiłaś smaka! Uwielbiam dorsza:P PJakbyś miała chwilkę to zajrzeć ocenić moje prace. Przydałaby mi się krytyka i rada osób postronnych. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

    floweryelephant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) takiego przepisu właśnie szukałem, bardzo smaczne:) polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Z koleżanką małżonką stoczyłem cięzki bój o ten przepis ;-) Zrobiłem dorsza -DOKŁADNIE- jak Pani sugeruje. No i .... R-E-W-E-L-A-C-J-A. Wreszcie znalazłem odpowiednio dobrane składniki i ich proporcje. Przepis przymagnesowany na lodówce !! Dziękuję -pozdrawiam. Mariusz

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlaśnie o proporcjach dotyczących zalewy nie ma ani słowa

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)