14 lutego 2016

Makaron z krewetkami w stylu azjatyckim

Dzisiaj mam dla Was wspaniałą propozycję na Walentynkową kolację dla dwojga. Łatwe i szybkie danie w przygotowaniu a dodatkowo bardzo smaczne. Ostatnio miałam przyjemność jeść w naprawdę pysznej restauracji japońskiej: zupę orientalną oraz sushi naprawdę rewelacyjnie przyrządzone przez sushi mastera, które jeszcze bardziej przybliżyły mnie do tej orientalnej kuchni. Mogłam również spróbować wyjątkowo pysznej herbaty jaśminowej oraz japońskiego wina śliwkowego.
Do mojej kuchni również zawitała Azja i postanowiłam przygotowywać szybkie danie dla dwojga nie tylko na dzisiejszą Walentynkową kolację a być może będzie inspiracją dla Was na inne kolacje.
Wszystkie produkty użyte w przepisie można kupić w Lidlu od 8.02- 14.02 obecnie trwa tydzień azjatycki.





Makaron z krewetkami w stylu azjatyckim 






Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania 15 minut

Składniki:

  • garść makaronu 2-jajecznego Wok Nuddles Lidl
  • opakowanie krewetek białych Vannamei 225g Lidl
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki sosu z przyprawą Mirin Lidl
  • 1 łyżka oleju z kiełków kukurydzianych Wok Oil Lidl
  • 1 łyżka sezamu Lidl
  • 1/4 papryczki chilli
  • 2 szalotki
  • 2 średniej wielkości pieczarki
  • sok ze świeżo wyciśniętej pomarańczy
  • 1/4 świeżej natki pietruszki
  • 50g masła
  • szczypta papryki chilli
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
dodatkowo:






Przygotowanie:
  • Krewetki należy sparzyć gorącą wodą i przelać zimną
  • Przekładamy do miseczki i dodajemy sos z przyprawą Mirin, odstawiamy na 5 minut
  • Makaron wkładamy do gorącej wody na 3-4 minuty, odsączamy
  • Czosnek obieramy ze skórki i kroimy w plasterki
  • Szalotki kroimy w piórka
  • Pieczarki kroimy w plasterki
  • Na patelni rozgrzewamy olej z kiełków kukurydzianych, dodajemy szalotkę oraz pieczarki podsmażamy
  • Dodajemy czosnek, paprykę chilli pokrojoną drobniutko i krewetki z sosem z przyprawą Mirin
  • Całość podsmażamy 3 minuty
  • Dodajemy makaron, sok z pomarańczy, masło, doprawiamy solą, pieprzem i papryką chilli
  • Podsmażamy 3-4 minuty
  • Dodajemy posiekaną natkę pietruszki





Smacznego! :)


*wpis zawiera lokowanie produktu

3 komentarze:

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...