28 września 2015

Pyszne rydze smażone na maśle

Uwierzcie na słowo - najprościej znaczy najsmaczniej...bez udziwnień bez zbędnych dodatków. Szczęście i przyjemność z jedzenia grzybów mam na "wyciągnięcie ręki" - robię 30 kroków do przydomowego lasu i zbieram rydze. W tym roku jest duży wysyp grzybów także możliwości na ich przyrządzenie jest wiele - na pewno w tym roku będzie kilka słoików na zimę. A dziś miałam ochotę w najszybszy, najprostszy sposób aby je zjeść. Smażone na maśle.. Będąc w Zakopanem w tym roku specjalność restauracji  rydze smażone na maśle - cena kosmiczna 25zł za kilka malutkich kapeluszy... No ale kto jest mieszczuchem i daleko ma do lasu ten płaci ;)
Rydze smażone na maśle można podać w kilku wersjach: np w całości kapelusze o ile są mniej więcej tej samej wielkości i nie są zbyt duże (ładnie wtedy prezentują się na talerzu) można również pokroić je w paski - o wiele łatwiej je wtedy przesmażyć. Jeśli chodzi o przyprawy to minimalna ilość soli aby nie przesadzić, świeżo mielony pieprz jest dość intensywny więc można użyć mielonego. Jadłam rydze w wersji tylko z masłem i solą i były rewelacyjne... także wszystko zależy od tego co kto lubi. Ponadto rydze muszą być dobrze osuszone oraz nie może zbyt wiele smażyć się na patelni a to dlatego, że wtedy już nie będzie smażenia tylko duszenie. 





Przepis na rydze smażone na maśle 







Składniki:

  • kilka kapeluszy rydzy  ( najlepiej tej samej wielkości)
  • 60g masła (klarowanego)
  • sól
  • 1 ząbek czosnku
  • ewentualnie pieprz świeżo mielony 













Przygotowanie:

  • Kapelusze  myjemy pod zimną wodą i bardzo dokładnie osuszamy papierowym ręcznikiem 
  • Masło rozpuszczamy na patelni układamy rydze i smażymy po 3-4 minuty z każdej strony
  • Pod koniec smażenia dodajemy pokrojony w plasterki czosnek i chwilę podsmażamy uważając aby się nie przypalił
  • Delikatnie solimy i oprószamy pieprzem





Smacznego! :)





3 komentarze:

  1. Ja niestety nie lubię :-) ale w gronie moich znajomych się nimi zachwycają :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam, ale z największą chęcią bym spróbowała :)
    Wyglądają pysznie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...