15 lipca 2015

Kreatywny konkurs Poki - wspólne robienie pączusiów

Jakiś czas temu dostałam zaproszenie od portalu Poki do wzięcia udziału w kreatywnym konkursie dla blogerów wraz z pociechami, długo nie musiałam się zastanawiać dla jakiego bohatera gry będziemy gotować.
Moja córcia jest ogromną fanką Krainy Lodu dlatego postanowiłyśmy wspólnie zagrać w grę Elsa:Real Cooking z kategorii Gotowanie i właśnie dla Elzy zrobić słodkie pączusie z lukrem.





Składniki:
  • 280 g mąki
  • 1/2 kostki drożdży
  • 150 ml letniego mleka
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 40 g masła
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 4 łyżki cukru waniliowego (przepis)
  • olej smalec do smażenia pączków
dodatkowo:

lukier: 

200 g cukru pudru
2 łyżki wody

skórka pomarańczowa do posypania
marmolada np truskawkowa









Przygotowalnie:
  • Do wysokiego naczynia wlewamy ciepłe mleko ( nie może być za gorące) dodajemy pokruszone drożdże oraz 1 łyżkę mąki oraz 1 łyżka cukru 
  • Mieszamy i odstawiamy na 15 minut aż rozczyn wyrośnie
  • W między czasie ucieramy jajko z  żółtkiem i cukrem waniliowym
  • Mąkę i sól przesiewamy na sicie do dużej miski miksera, dodajemy wyrośnięty rozczyn, mieszamy na wolnych obrotach (najlepiej hakiem) dodając ubite z cukrem jajka
  • Zwiększamy obroty na średnie i stopniowo dodajemy miękkie masło, miksujemy przez kolejne 3 minuty 
  • Wyrobione ciasto odstawiamy pod przykryciem na około 1h
  • Po wyrośnięciu rozwałkujemy ciasto na około 4 cm wycinamy szklanką koła
  • Odstawiamy pączki na 1 h pod przykryciem do wyrośnięcia
  • Rozgrzewamy olej i smażymy pączki po 1 minucie z każdej strony
  • Polewamy wcześniej przygotowanym lukrem zmieszanym ze skórką pomarańczową
  • Po usmażeniu pączków wykładamy je na papierowy ręcznik aby odsączyć nadmiar tłuszczu
  • Pączki nadziewamy marmoladą (najlepiej użyć do tego szprycy cukierniczej)





 Może i nie są idealne jak z cukierni ale bardzo smaczne a dla mojej małej księżniczki był to wspaniały dzień spędzony na robieniu pączków, później odbył się piknik na trawie oczywiście z lalką Elzą w roli głównej :)








Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Pyszne pączusie :-) też bym zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam pomysł, żebyście otworzyły własną piekarnię i tam sprzedawały te piękne i wielkie pączusie!!!!!! Gdybym tylko mogła, to wpadłabym do Was na jednego takiego pączka z kawusią. Znając siebie, to na jednym by się nie skończyło hihih :) Powodzenia i trzymam mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyzwanie wspaniałe. Pączki... ummm pyszne. Ja je po prostu uwielbiam. Ale żeby się nie kusić, mam żelazną zasadę, jem pączki tylko w tłusty czwartek.. do woli :) Więc tym razem tylko popatrzę i się zaślinię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mm wyggląda pysznie ciocia pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...