2 grudnia 2014

Spaghetti z pancettą i pomidorami - Ballarini




Dzisiaj gotuję we włoskim stylu, nie tylko ze względu na potrawę jaką przygotowałam ale również patelnię jaką mogłam wykorzystać w mojej kuchni. Firma Ballarini przysłała mi do testowania patelnię indukcyjną z serii MasterChef, nawet nie wiecie jak duża była moja radość. Uwielbiam oglądać program Master Chef z tą patelnią mogłam się dziś poczuć prawie jak jeden z uczestników programu - moja własna patelnia sygnowana logo Master Chef :)
Przygotowałam przepis na szybkie, syte i aromatyczne danie dla zapracowanych lub leniwych jak kto woli :) makaron spaghetti z pancettą i pomidorami, wyszło mega po włosku, do tego lampka wina i można poczuć się jak we włoskiej restauracji.







Czas przygotowania: 10 min
Porcja dla 2 osób



Składniki:

  • 60 g pancetty (boczku) pokrojonej
  • 2 małe pomidorki cherry
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki śmietany 30%
  • pieprz świeżo zmielony
  • 50 g świeżego startego sera grana padano lub pecorino 
dodatkowo:
  • 100g makaronu spaghetti

















Przygotowanie:
  • Makaron gotujemy al dente 2 minuty krócej niż na opakowaniu
  • W między czasie rozpuszczamy masło na patelni, dodajemy pokrojoną pancettę
  • Podsmażamy ok 3-4 minut aż lekko się przyrumieni
  • Dodajemy śmietanę oraz świeżo zmielony pieprz
  • Ściągamy patelnie na bok, dodajemy rozbełtane żółtko, mieszamy energicznie
  • Odcedzamy makaron i wkładamy na patelnię, całość łączymy z powstałym sosem
  • Posypujemy świeżo startym serem grana padano lub pecorino
  • Na wierzch układamy pomidorki cherry pokrojone w ćwiartki
  • Można dodać jeszcze świeże listki bazylii :)

       Cienko pokrojona pancetta 


Patelnia indukcyjna Ballarini MasterChef Series











* Pancetta to rodzaj suszonego boczku, przepis na nią pochodzi oczywiście z Włoch :) Jest używana do przyrządzania carbonary.


Smacznego! :)

2 komentarze:

  1. Mniam mniam i jeszcze raz mniam, uwielbiam takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taki obiad chętnie się do Ciebie wproszę. Na takiej patelni....uuuu też bym smażyła chętnie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...