29 grudnia 2014

Roladki z tortilli z szynką na zimno - sylwestrowa przystawka




Smaczna i szybka przekąska, która wszystkim smakuje i zawsze schodzi jako pierwsza, nie tylko na Sylwestra ale nawet na wspólny wieczór przy winku. Można ją przygotować godzinę przed przyjściem gości i chwilę przed tylko pokroić. Składniki można dodać jakie chcemy i to co lubimy, warto zrobić różne wariacje smakowe, nie tylko z szynką ale również z wędzonym łososiem lub typowo wegetariańskie bez mięsa i ryby z samymi warzywami.
Śmietankowy serek zastąpiłam dziś ziołowym, zawsze też daje ogórki kiszone dla zaostrzenia smaku ale nie miałam więc dałam samą paprykę, tez wyszło smacznie. Smacznym dodatkiem jest żółty ser prażona cebulka jest rewelacyjna :) Do wędzonego łososia pasuje serek o smaku chrzanowym.
Koszt takiej przystawki dla ok 10 osób to cena w granicach 16 zł



Przepis na sylwestrową przystawkę




Porcja dla 10 osób
Czas przygotowania 10 min plus 20 min chłodzenia w lodówce





Składniki:

  • 1 opakowanie (4 szt) Wraps Tortilla Funtastic firmy Develey
  • 2 opakowania serka Almette np śmietankowego lub ziołowego
  • główka sałaty lodowej
  • 1 czerwona lub żółta papryka
  • 8 plasterków wędliny drobiowej




















Przygotowanie:
  • Placki tortilli rozkładamy na blacie, smarujemy ją dość grubo serkiem almette
  • Na wierzch układamy umyte, osuszone kawałki liści sałaty
  • Układamy plastry szynki
  • Na koniec myjemy paprykę, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w cienkie paski, układamy na tortilli poziomo
  • Zwijamy bardzo ciasno w rulon i zawijamy w folię aluminiową
  • Wkładamy do lodówki na co najmniej 20 min
  • Po schłodzeniu, usuwamy folię i kroimy tortillę w 2 cm kawałki ( z jednej wychodzi ok 10 szt)






Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na przekąski na imprezkę, robię podobne i zawsze się sprawdzają :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko a próbowałaś jakieś inne dodatki? bo u mnie póki co wędlina drobiowa, łosoś wędzony, a myślałam o krewetkach, awokado lub jakaś inna ryba, nie wiem jak by się sprawdziło. :)

      Usuń
  2. Bardzo kolorowe i świetne są te roladki. Układanie takich przystawek to fajna zabawa. A potem serce się cieszy, kiedy gościom smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste,szybkie w przygotowaniu i co najważniejsze bardzo smaczne, kuszą kolorami i małą wielkością :) a i tak na jednej się nie kończy..

      Usuń
  3. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji "Karnawałowe party" na zBLOGowanych. Zbieramy najciekawsze przepisy na karnawałowe imprezy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie...
    W dodatku nie jest trudne ;)

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne roladki !! Przekaska odealna !

    OdpowiedzUsuń
  6. Smacznie to wygląda, na pewno skorzystam z tego pomysłu :) !

    OdpowiedzUsuń
  7. jutro właśnie zamierzam zrobić przekąski z tortilli, ale cisto ambitnie postanowiłam sama zrobić :) jestem ciekawa czy mi wyjdzie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja 'teściowa' robi to bardzo często ze szpinakiem i łososiem wędzonym - palce lizać! Przejrzałam Twojego bloga, kilka przepisów wypróbuję - dodaję do obs. :D
    zapraszam do mnie w wolnej chwili dddominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. czy można to podawać na drugi dzień po przygotowaniu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem można, nie są złe w smaku, aczkolwiek wolę z dnia pierwszego są lepsze..papryka i ogórek mogą puścić trochę soku na drugi dzień

      Usuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...