22 października 2014

Meksykańska zupa z kukurydzy - ostra


Jeśli uwielbiasz słodki smak kukurydzy i ostry smak papryki to z pewnością ta meksykańska zupa z kukurydzy przypadnie Ci do gustu. Gdy za oknem zimno i pada, nie ma nic lepszego jak talerz słodko-ostrej zupy z kukurydzy. Zupa jest gęsta i sycąca, sprawdzi się znakomicie w chłodne jesienne dni.  Zupę podaję z kawałkami filetu z kurczaka ale można również podać z pulpecikami z kurczaka, będzie równie smaczna. Można zajadać z chlebem lub nachosami.






 Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania:30 min



Składniki:

  • 2 puszki kukurydzy ok 175 g np Develey
  • 1 filet z piersi kurczaka
  • 1 średnia cebulka
  • 2 łyżki masła
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 łyżeczka miodu np lipowego
  • 4 łyżki śmietanki 30%
  • 15g przyprawy do zupy meksykańskiej Kamis
  • 900ml ciepłej wody
  • szczypta soli



















Przygotowanie:
  • Masło rozpuszczamy w garnku i dodajemy posiekaną w drobną kosteczkę cebulkę
  • Podsmażamy ok 4-5 min
  • Kukurydzę odsączamy na sicie i dodajemy do cebulki, podsmażamy wszystko razem ok 3 min
  • Dodajemy 800 ml ciepłej wody, filet z piersi kurczaka w całości oraz ziemniaki pokrojone w kostkę
  • Gotujemy ok 15 min i dodajemy szczyptę soli
  • Wyciągamy ugotowany filet
  • Zupę miksujemy na gładką konsystencję blenderem
  • Dolewamy 100 ml ciepłej wody, 4 łyżki śmietany, 1 łyżeczkę miodu oraz przyprawę Kamis
  • Całość zagotowujemy, rozlewamy do miseczek i podajemy z pokrojonym w kostkę filetem z kurczaka
  • Można przyozdobić papryczką chilli, pietruszką lub szczypiorkiem










Smacznego! :)

17 komentarzy:

  1. Poproszę taką rozgrzewającą miseczkę teraz! :) Uwielbiam tego typu smaki!

    Pozdrawiam
    www.wypisz-wymaaaluj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj zjadłabym taką zupkę dzisiaj, za oknem zimno i buro, ponuro. A ta zupka z pewnością poprawiłaby mi humor :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi Marzenko z pewnością poprawiła humor i w dodatku rozgrzała... od razu lepiej na duszy :)

      Usuń
  3. Uwielbiam kukurydzę więc na pewno wypróbuje przepis :]
    http://przestrzen-piekna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa wygląda na bardzo pyszną. Lubię takie smaki. Robiłam podobną. Ale chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z chęcią spróbowałabym dla odmiany Twojej zupki :)

      Usuń
  5. lubie ostre potrawy wiec chetnie bym wyprobowala :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię najróżniejsze potrawy, które są dość ostre i aromatyczne :) zdecydowanie bardziej do mnie przemawiają aniżeli łagodne :)

      Usuń
  6. Juz czuje smak i zapach unoszacy sie w powietrzu...
    I to uczucie ''ciepla'' po pierwszych lykach zupy.
    Uwielbiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. taka to potrafi nieźle rozgrzać w te jesienne dni :)
    http://filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odwiedziny i obserwację! ♥ Obserwuję ^_^
    Mmm,zupa wygląda niesamowicie apetycznie! :))
    Jestem pod wrażeniem zdjęć,są takie piękne!
    Pozdrawiam Martyna :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa idealna dla mnie, niestety mój Mąż nie lubi ostrych zup, więc pewnie nieprędko taką zrobię :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest tak pięknie podana i tak smacznie wygląda, ze zrobiłam się bardzo głodna!!!
    ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  11. piękny ma kolor, a do tego jeszcze te kontrastujące miseczki... :) naukajazdy

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...