2 października 2014

Gulasz wołowy z kaszą gryczaną - intensywny i aromatyczny


Chcecie wiedzieć jak przyrządzić aromatyczny gulasz wołowy? To danie jest banalnie proste wymaga jedynie czasu aby mięso było miękkie, soczyste i wyraziste w smaku. Wyborny sos jaki powstaje podczas duszenia, smakuje wyśmienicie z kaszą gryczaną jak i z ziemniakami. Gulasz robi się sam, no prawie sam :) ale nie trzeba stać przez 2 godziny przy garnku. Raz na jakiś czas trzeba zamieszać, ewentualnie dolać ciepłej wody. Jeśli chcemy skrócić czas duszenia do około 40 min można wybrać mięso wieprzowe, nie potrzebuje tyle czasu co wołowina.  Najlepszym mięsem na gulasz będzie pręga lub łopatka. Taki ciepły obiad z chęcią zje każdy głodomor,tym bardziej że już jesień i jest coraz zimniej za oknem.



Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania: 1,5-2h


Składniki:
  • 500g mięsa wołowego
  • 2 średnie cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 ogórek konserwowy
  • 2 listki laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
  • 1 łyżka masła
dodatkowo:
  • kasza gryczana lub ziemniaki























Przygotowanie:
  • Olej rozgrzewamy na patelni ( najlepiej z grubym dnem)
  • Mięso myjemy, osuszamy ręcznikiem, kroimy w kostkę
  • Cebulkę kroimy w małą kostkę
  • Mięso podsmażamy do momentu aż zbrązowieje a płyn odparuje, dodajemy 1 łyżkę masła i podsmażamy cebulkę ok 5 min
  • Podlewamy wodą do 3/4 wysokości mięsa
  • Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie oraz zmiażdżony czosnek
  • Dusimy pod przykryciem ok 1,5-2h aż mięso będzie mięciutkie (od czasu do czasu uzpełniamy ciepłą wodę)
  • Pod koniec duszenia doprawiamy solą oraz pieprzem i dodajemy pokrojonego w plasterki ogórka
  • Jeśli chcemy mieć dość gęsty sos można wymieszać ze 100ml zimnej wody 1 łyżkę mąki i dodać do gulaszu
  • Jeśli lubimy pikantny gulasz można dodać 1 łyżeczkę ostrej papryki
 



17 komentarzy:

  1. Super jesienne i pyszne danie :-) super Karinko, zjadłabym ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko! :) jestem ciekawa co dzisiaj u Ciebie smacznego..?

      Usuń
  2. moje ulubione danie :) z kiszonymi rewelka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko z ogóreczkiem zawsze wyraźniejsze w smaku :) Też uwielabiam gulasz :) wyglądem co prawda nie zachęca, za to smak gulaszu wynagradza całokształt potrawy :)

      Usuń
  3. Ummm, mniam, mniam Jak tu pysznie u Ciebie i jak pięknie podane. Nie ruszam się stąd :) Zostaję :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu będzie mi miło jak zostaniesz na dłużej, po daniu głównym zawsze mam smaczny deser :)

      Usuń
  4. Super! Smacznie i zdrowo! Opis dokładny a zdjęcia wyglądają zachęcająco i apetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mam nadzieję że skuszą do wypróbowania! :) pozdrawiam

      Usuń
  5. Uwielbiam kasze pod każdą postacią! Narobiłaś apetytu :D
    everythinfispossible.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten gulasz też od dłuższego czasu za mną chodził, w końcu go zrobiłam :)

      Usuń
  6. Wygląda bardzo smakowicie, aż zrobiłam się głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie skończyłam jeść przygotowany według Pani przepisu gulasz. Jest przepyszny! Jedyne co zamieniłam,to kasze na jęczmienną,bo gryczanej nie lubię.Dziękuję. Wypróbuję też inne przepisy,bo już kilka wpadło mi w oko.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...