9 października 2014

Filet z piersi kurczaka z ananasem zapiekany serem

Jestem miłośniczkom drobiu więc często zajadam ten rodzaj mięsa na obiad lub inne okazje.
Uwielbiam łączyć smak delikatnego chudego mięsa z różnymi dodatkami, dzisiaj sprawdzony przepis na kurczaka po hawajasku jest to soczysty panierowany filet z kurczaka z plastrami słodkiego ananasa z dodatkiem zapieczonego sera. Jestem pewna, że to danie zdobędzie uznanie większości kobiet oraz dzieci. Znakomicie sprawdza się jako przekąska imprezowa - wtedy robię mniejsze kawałki na dwa kęsy i wbijamy w to wykałaczkę :)
Zamiast ananasa można użyć brzoskwini również  sprawdza się wyśmienicie..





Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania 15 min


Składniki:
  • 2 filety z kurczaka
  • 4 plastry ananasa z puszki np Del Monte Develey
  • 2 plastry sera
  • sól, pieprz
  • jajko
  • bułka tarta
  • oliwa do smażenia np Olivana Develey




















Przygotowanie:
  • Filety z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, delikatnie rozbijamy tłuczkiem
  • Lekko solimy oraz posypujemy pieprzem z obu stron (trzeba uważać aby nie przesolić filetu)
  • Jajko rozbełtać w misce
  • Filety maczamy w jajku i w bułce tartej
  • Na rozgrzanej oliwie smażymy filety z kurczaka na złocisty kolor
  • I teraz są dwie możliwości: albo kładziemy ananasy na kotlety na to układamy plastry sera i chwilę smażymy lub ściągamy kotlety z patelni układamy na blaszce na to kładziemy ananas i ser i zapiekamy to przez 5 min w temp 220 stopni aż ser stopnieje

Filet z kurczaka po hawajsku



 
 


Smacznego! :)

8 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczny filet :) Lubię to połączenie kury i ananasa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lena cieszę się bardzo że kurczak po hawajsku narobił Ci apetytu :)

      Usuń
  2. Lubię takie połączenia smaków :-) mniam :-) śliczne zdjęcie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko dla mnie to połączenie idealne :) co do zdjęć to nie jestem z nich w 100% zadowolona, brak światła dziennego.. :( ale tak czy inaczej cieszę się że się podobają :)

      Usuń
  3. To ja wybieram wersję zapiekaną w piekarniku :) Smakowite Twoje danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu ja również częściej korzystam z wersji w piekarniku :)

      Usuń
  4. to jest to !! uwielbiam takie połączenia !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, zachwyca mnie ten smak. Jadłam, ale bez sera ;) Następnym razem na pewno go dodam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...