4 września 2014

Zupa kalafiorowa na skrzydełkach



Pamiętam jak babcia przyrządzała mi tą pyszną zupę na obiad - gorący talerz z delikatną zupą i mięsem z kurczaka - takie smaki zapamiętuje się na długo. Tak bardzo mi smakowała że zawsze pytałam babciu co ty tam dodajesz do tej zupy bo jest przepyszna, a babcia jak to babcia odpowiadała: warzywa, mięso, przyprawy i szczypta miłości... Na moje to było coś więcej niż tylko szczypta miłości - cierpliwość i lata doświadczenia w kuchni.
Dziś przedstawiam Wam moja wersję zupy kalafiorowej - mam nadzieję że przypadnie Wam do gustu. Moje dzieci zawsze proszą o dokładkę - a podobno nie ma bardziej wybrednych ekspertów smaków niż małe dzieci..






Porcja dla 6 osób
Czas przygotowania ok 1h

Składniki:
  • 1 średni kalafior ok 800g
  • 5 skrzydełek z kurczaka lub 2 udka z kurczaka 
  • 2 marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1/4 selera
  • 1 średni por
  • 3 średnie ziemniaki
  • 3 łyżki śmietany 30%
  • 1 łyżka mąki
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • pół pęczka świeżego koperku
  • pół pęczka świeżej natki pietruszki
  • sól i pieprz do smaku























Przygotowanie:
  • Skrzydełka zalewamy 2,5 litra zimnej wody i gotujemy na dużym ogniu aż pojawi się szumowina
  • Po tym czasie zmniejszamy ogień, ściągamy szumowinę łyżką, dodajemy liść laurowy i ziele angielskie
  • Gotujemy pod przykryciem ok 15 min
  • Po tym czasie dodajemy warzywa: 1 marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach a drugą kroimy w plasterki lub małe słupki, połowę korzenia pietruszki ścieramy na tarce a drugą część wrzucamy w całości do zupy, część selera również ścieramy - dzięki temu zupa będzie bardziej gęsta i warzywa zostaną w większości zjedzone
  • Gotujemy ok 25 min
  • Po tym czasie dodajemy małe różczyki kalafiora i ziemniaki pokrojone w kosteczkę
  • Gotujemy do miękości ziemniaków
  • Wyciągamy kilka różyczek kalafiora i korzeń pietruszki i blendujemy na gładką konsystencje -dodajemy do zupy - poprawi to smak zupy i lekko zagęści
  • Na koniec doprawiamy zupę solą, pieprzem, posiekanym koperkiem oraz natką pietruszki
  • Mąkę mieszamy z zimną wodą dodajemy do tego 1 łyżkę ciepłej zupy i wlewamy całość aby lekko zagęścić zupę, chwilę gotujemy
  • Pod koniec dodajemy śmietankę: aby nam się nie zwarzyła w zupie należy dodawać ją stopniowo poprzez gorącą łyżkę z zupy
  • Pod koniec można posypać świeżym koperkiem






Smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. Smaki dzieciństwa.. coś cudownego !

    Zapraszam do mnie: www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupę kalafiorową uwielbiam, tylko bez skrzydełek, moje chłopaki by nie zjedli :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna zupka!

    Zapraszam do mnie : www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam to za malo powiedziane, jest cudna :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...