29 września 2014

Włoskie gnocchi z kawałkami kurczaka w sosie śmietanowym z borowikami


Dzisiaj u mnie kuchnia typowo włoska a to za sprawą gnocchi, te malutkie kluseczki pochodzą z Włoch, są one podobne do naszych kopytek. Przygotowałam je z sosem śmietanowo-borowikowym.
Pomimo, że mam wiele książek kucharskich w których są przepis na gnocchi to do zrobienia tej potrawy skłoniła mnie wizyta w pewnej restautacji w której dostałam od kucharza przepis na to danie. W orginalnym przepisie dodatkowo był czarny prażony sezam.




Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania: 40 min

Składniki:

gnocchi:
  • 500g ziemniaków
  • 140g mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
sos:
  • filet lub polędwiczki z kurczaka 400g
  • 20g suszonych prawdziwków
  • 1 mała cebulka
  • 2 łyżki sosu teriyaki
  • 300 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz świeżo zmielony
  • czosnek (płatki w młynku)
  • szczypta gałki muszkatałowej (najlepiej świeżo startej)
  • 2 łyżki oleju














Przygotowanie:
  • Ziemniaki myjemy i zalewamy zimną wodą
  • Gotujemy do miękkości przez około 35 minut
  • Odcedzamy i jeszcze ciepłe obieramy, następnie robimy puree, dodajemy jajko, sól oraz 120g mąki
  • Mieszamy i dodajemy resztę mąki
  • Ciasto wykładamy na podsypaną mąką stolnicę
  • Rozpłaszczamy je na kwadrat , kroimy na 2 cm paski
  • Dłonie oprószamy mąką i formujemy wałeczki, następnie odcinamy nożem 1,5 cm kawałki z ciasta.
  • Widelcem je spłaszczamy i zaznaczamy wgłębienia
  • Gotujemy we wrzącej i osolonej wodzie przez 1 minutę lub aż wypłyną na powierzchnię wody
  • Grzyby moczymy w 250 ml ciepłej w wody, jak zmiękną kroimy w kostkę
  • Cebulkę w kroimy w drobną kosteczkę
  • Filet z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem,kroimy w kostkę, wkładamy do miseczki i polewamy sosem teriyaki,odstawiamy na 10 min
  • Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy kurczaka na złoty kolor, dodajemy masło, cebulkę oraz grzyby, smażymy ok 5 min
  • Dodajemy wodę w której moczyły się grzyby,dusimy 5 min
  • Podlewamy śmietaną i dusimy aż zgęstnieje
  • Doprawiamy do smaku solą,pieprzem oraz czosnkiem
  • Gnocchi podajemy z ciepłym sosem
 





 

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Ła,przepysznie to wygląda! :)

    polinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie. Bardzo lubię kluski, kluseczki i inne mączne wynalazki. Gnocchi robiłam kiedyś z sosem pieczarkowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko ja też jestem fanką wszelkich kluseczek na słodko i na słono :)

      Usuń
  3. jak się okazuje, to włoskie gnocchi to 100 % poznańskie szagówki i kopytka :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie kluseczki mają podobne składniki co kraj to pod inną nazwą :) dla mnie tak samo smakują jak kopytka :)

      Usuń
  4. Makaron z kurczakiem to jedno z moich ulubionych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie makaron :) tylko kluski :) makaron z kurczakiem był post niżej... ;)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania :) jest bardzo smaczny i aromatyczny a to za sprawą grzybów :)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie pyszne jedzenie. Wpraszam się więc do Ciebie na dzisiejszy obiad :) Bardzo lubię gnocchi, a do tego pyszny sos... mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze się znajdzie u mnie miejsce przy stole dla gości :) a jeszcze milej mi będzie jak zasmakuje :)

      Usuń
  7. Wygląda naprawdę pysznie, chyba jeszcze dzisiaj wypróbuję ten przepis ;)
    romanbudujeiremontuje

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...