23 września 2014

Kurczak w sosie śmietanowo-oliwkowym Develey


Lubicie dania makaronowe? Bo ja nie mogę się bez nich obejść, co jakiś czas wymyślam nowe smaki, jako że z sosem pomidorowym i pieczarkowym już mi się przejadły to staram się dodawać nowe składniki: tak jak w przypadku pizzy, do makaronu można dodać najróżniejsze warzywa,ryby, mięso lub sery. Dostałam ostatnio w prezencie cudowną książkę autorstwa Drouet Valery&Viel Pierre-Louis "Makarony!" i od razu miałam ochotę ugotować coś pysznego z makaronem. Dzisiaj przygotowałam pożywne danie obiadowe, w którym głównymi dodatkami do makaronu są: kawałaki filetu kurczaka, oliwki, ser i sos śmietanowy! Mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu :)




 


Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania 15 min


Składniki:
  • 300g filetu z kurczaka
  • 200g makaronu (mogą być świderki, penne lub spagetti)
  • 10 zielonych oliwek np Olivana Develey
  • 2 łyżki oliwy Olivana Develey
  • 1 średnia cebula
  • 1/5 papryczki chilli
  • 1 łyżeczka białego octu winnego Develey
  • 100g sera np mozzarella
  • 200ml śmietany 36% np Klimeko
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypta gałki muszkatałowej
























Przygotowanie:

  • Makaron gotujemy al dente wg instrukcji na opakowaniu
  • Filet z piersi kurczaka myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym, kroimy w kostkę
  • Oliwę rozgrzewamy na patelni teflonowej dodajemy kawałki kurczaka i obsmażamy na złoty kolor,dodajemy cebulę pokrojoną w kostkę i smażymy ok 3-4 min
  • Pod koniec oprószamy solą i pieprzem oraz dodajemy 1 łyżeczkę octu winnego, smażymy jeszcze 1 minutę
  • Oliwki kroimy w plasterki, chilli drobniutko w malutką kosteczkę
  • Dodajemy śmietanę doprawiamy solą,pieprzem,bazylią,gałką muszkatałową oraz dodajemy oliwki i chilli, mieszamy
  • Jak śmietana zgęstnieje sos będzie gotowy,  ewentulanie doprawiamy do smaku solą lub pieprzem
  • Odcedzamy makaron, przelewamy zimną wodą, wykładamy na talerz dodajemy kawałki kurczaka  w sosie śmietanowo-oliwkowym, posypujemy startym serem


 

 



 



Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Pycha. Jak makaron to i ja :-) smakowicie się prezentuje i bardzo ciekawy przepis :-) pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie! ;) Poczęstowałabym się, oj tak! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo chetnie spróbuje przygotowac coś takiego :) bardzo apetycznie wygląda :) obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...