6 lipca 2014

Eskalopki cielęce w sosie własnym ze śmietaną - najprostszy przepis



Cielęcina nie jest zbyt często u mnie serwowana, w sumie to robię ją po raz drugi w całej mojej kulinarnej karierze :)
Pierwszy raz gdy przygotowywałam cielęcinę, powąchałam mięso i stwierdziłam że jest zepsute. Doświadczenie było małe i stwierdzenie tej opini było mylne. Cielęcina ma zapach lekko kwaśny, kolor jasnoróżowy. Cielęcina to mięso z cielaka w wieku od 2 tygodni do kilku miesięcy.
Szukałam przepisu najprostszego i najzwyklejszego,bez żadnych zbędnych dodatków, miało być szybko,łatwo i smacznie do obiadu. I tak właśnie wyszło... mięso rozpływało się w ustach, raz na jakiś czas, nawet bez okazji można przygotować coś wyjątkowego :)







 



Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania ok 30 min

Składniki:
  • 800g cielęciny bez kości
  • sok z cytryny
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżeczka przyprawy do cielęciny Kamis
  • 1 łyżeczka suszonego lubczyku Kamis
  • 1 łyżeczka suszonego estragonu Kamis
  • sól Kamis
  • pieprz Kamis
  • 1 szklanka bulionu
  • 3 łyżki śmietany 30%




















Przygotowanie:

  • Mięso myjemy pod bieżącą wodą, osuszamy papierowym ręcznikiem
  • Kroimy na ok 8 plastrów,bardzo delikatnie rozbijamy tłuczkiem i skrapiamy delikatnie sokiem z cytryny,posypujemy pieprzem oraz lubczkiem
  • Odstawiamy na 5 minut
  • Masło rozgrzewamy na patelni z grubym dnem, smażymy na złocisty kolor
  • Dodajemy bulion i dusimy pod przykryciem ok 15-20 min
  • Doprawiamy solą,pieprzem,przyprawą do cielęciny,lubczkiem oraz estragonem
  • Pod koniec dodajemy śmietanę i dusimy jeszcze 5 min na małym ogniu
  • Wykładamy mięso na talerz i polewamy powstałym sosem
  • Można podawać z ziemniakami, kluskami kładzionymi lub makaronem

 

 
 



 
 
 

 

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wlasnie zrobilem wedlug Twojego przepisu.Wyszlo wspaniale,cielecinka miekka,soczysta,aromatyczna doslownie palce lizac!!!Dzieki za przepis,pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak sobie właśnie wyobrażałam cudowne eskalopki:) teraz musze je zrobić , dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...