14 maja 2014

Aromatyczna zupa rybna z łososiem



Już od dawna za mną chodziła ta zupa rybna,aż w końcu ją ugotowałam. Łosoś to moja ulubiona ryba przeważnie piekę go w piekarniku, łatwo i szybko nie ma opcji, że wyjdzie coś nie tak. Dzisiaj trafiła do zupy z pomidorami.Bardzo ale to bardzo aromatyczna,sycąca i rozgrzewająca.
Zupę przygotowuje się bardzo szybko, w niecałe 30 min,warzywa są dość drobno pokrojone a ryba delikatna więc nie wymaga to długiego gotowania jak w przypadku innych zup. Jest dość pikantna i pierna jeśli ktoś lubi na ostro to jak najbardziej polecam!








Porcja dla 4 osób
Czas przygotowania ok 30 min


Składniki:

  • 1,5 litra zimnej wody
  • filet z łososia ok 300g
  • włoszczyzna (2 średnie marchewki,1 pietruszka, 1/4 selera, 4 cm pora)
  • 1 puszka pomidorów pokrojonych w kostkę np. Pudliszki
  • 1 czerwona papryka
  • 4 ziemniaki
  • sól,pieprz
  • łyżeczka ostrej papryki
  • świeży koperek
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka pietruszki
  • ewentualnie 1 łyżeczka jarzynki do smaku
  • 1 łyżka oliwy z oliwek










Przygotowanie:
  • Warzywa obieramy, myjemy pod bieżącą wodą
  • Marchew kroimy w zapałki,ziemniaki w kostkę,korzeń pietruszki w cienkie plasterki,seler w drobną kostkę,por wkładamy w całości,całość zalewamy zimną wodą,gotujemy ok 15min
  • Paprykę myjemy i kroimy w paseczki,podduszamy na oliwie,dodajemy do zupy
  • Dodajemy również pomidory i gotujemy ok 5 min
  • Łososia myjemy,ściągamy skórę i kroimy w większą kostkę
  • Rybę wkładamy do zupy i gotujemy jeszcze 10 min
  • Na koniec doprawiamy do smaku przyprawami
 

 
 
Aromatyczna i rozgrzewająca!
 
 
 
 


Smacznego!

1 komentarz:

  1. Dzisiaj zrobiłam zupkę i jest mega pyszna 👍 Polecam !! Ja od siebie jeszcze dodałam octu winnego i jest pyyycha !!!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...