16 kwietnia 2014

Smażony pstrąg alpejski z batatami




Dzisiaj w menu obiadowym smażony pstrąg alpejski wraz z batatami.Miała być inna rybka ale nie dostałam więc kupiłam pstrąga.Tym razem ryba jest bez sosu,dodatkiem są bataty,które jadłam po raz pierwszy.Mają słodkawy posmak od razu mi się przypomniały kartofelki pieczone w piekarniku przez mojego dziadka,smak bardzo bardzo zbliżony.Bataty idealnie się sprawdzą jako dodatek w różnego rodzaju sałatkach lub zupach.






Porcja dla 1 osoby
Czas przygotowania: 20 min




Składniki:
  • 1 pstrąg alpejski
  • ćwiartka cytryny
  • przyprawa do ryb np Prymat
  • sól,pieprz
  • bułka tarta
  • mąka krupczatka
  • 1 jajko
  • olej do smażenia
  • 1 mały batat
  • 10g masła

dodatkowo:
  • kapusta kiszona


















Przygotowanie:
  • Pstrąga myjemy,ściągamy nożem łuski
  • Nacieramy go przyprawamy z zewnątrz jak i wewnątrz,do środka wkładamy trochę zimnego masła,skrapiamy sokiem z cytryny,odstawiamy na 10 min
  • Rozgrzewamy patelnie z olejem
  • Bułkę tartą i mąke mieszamy razem,jajko rozbełtać
  • Pstrąga maczamy w jajku i w bułce z mąka, smażymy z obu stron po ok 5-7 min w zależności od wielkości ryby oraz ognia na jakim smażymy
  • W między czasie kroimy bataty w plasterki i smażymy na patelni razem z rybą, do momentu zrumienienia
  • Pod koniec wykładamy rybę na talerz skrapiamy delikatnie sokiem z cytryny podajemy z usmażonymi batatami i kiszoną kapustą


 


Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. mmmm ale bym teraz zjadła ...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ryba wygląda cudownie ! Na pewno pokażę mamie ;)

    Zapraszam do siebie, skomentujesz najnowszy post ? Obserwacje mile widziane ;)
    http://imagine-day.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...