26 kwietnia 2014

Gulasz z serc drobiowych w śmietanie


Nie każdemu smakują podroby, ale takie które są przyrządzone naprawdę dobrze przekonają nie jednego, który kręci nosem.Większość podrobów już próbowałam, nigdy nie smakowałam móżdżku ani ozorów :) ale jestem otwarta na nowe doznania smakowe..
Serduszka drobiowe to ulubionych przysmak mojego synka,zawsze jak pytam żeby zgadł co dziś na obiad,odpowiada że serduszka :) Serca przygotowuje najprościej na świecie,może dlatego są takie smaczne..
Należy pamiętać, że podroby najlepiej smakują świeże,oczywiście jak każde mięso ale podroby dość szybko się psują,nie należy ich również zamrażać bo tracą swój smak.






Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania: ok 55 min

Składniki:
  • 600g serc drobiowych
  • 200ml śmietany 30 % słodka
  • 1/4 kostki masła czyli ok 50g
  • sól,pieprz,czosnek granulowany































Przygotowanie:
  • Odcinamy końcówkę serca tam gdzie są tętnice i resztka tłuszczu,kroimy na pół,wkładamy do sitka i płuczemy pod bieżącą wodą aż wypłuczemy skrzepy krwi.
  • Na patelni rozgrzewamy masło i dodajemy odsączone od wody serduszka
  • Serca smażymy tak długo aż się delikatnie zrumienią i odparuje cała woda
  • Podlewamy gorącą wodą i dusimy pod przykryciem na małym ogniu ok 40-45 min (do miękkości) jeśli woda odparuje dolewamy wody
  • Pod koniec duszenia jak już odparuje 3/4 płynu solimy,pieprzymy i dodajemy odrobinkę czosnku granulowanego ( ja używam płatków czosnku w młynku)
  • Dodajemy śmietanę i gotujemy tak długo aż zgęstnieje,cały czas mieszając aby się nie przypaliło
 


Wskazówki:

  • trzeba uważać aby nie przesolić serc bo naprawdę nie wiele im trzeba,lepiej zawsze dosolić niż wyrzucić przesolone
  • serca najlepiej smakują z ziemniakami, innej wersji nie próbowałam




Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...