11 kwietnia 2014

Filet z dorsza w prażonych migdałach z kaszą kuskus i pieczonymi burakami



Ostatnio w moim menu ryba ukazuje się jakieś 4 razy w tygodniu.Dzisiaj przygotowałam filet z dorsza na parze z prażonymi płatkami migdałów i kaszą kuskus. Kaszę jadłam po raz pierwszy,wcześniej jadłam tylko ryż.Bardzo smaczna,pożywna i szybko się ją przygotowuje,poprostu zalewa się ją gorącą słoną wodą aby napęczniała.
Dodatkowo podałam pieczone buraki, które miały naprawdę aromatyczny smak.
Rybę oprószyłam solą gruboziarnistą i pieprzem swieżo zmielonym oraz polałam sokiem z cytryny..








Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania 25-30 min

Składniki:

  • 2 świeże filety z dorsza
  • 100g kaszy kuskus
  • 2 małe buraki
  • 2 łyżki płatków migdałów

dodatkowo:

  • cytryna
  • oliwa

















Przygotowanie:

  • Filet myjemy i wycieramy papierowym ręcznikiem,kroimi w kawałki ok 3-4 cm
  • Gotujemy na parze ok 15-20 min
  • Pod koniec posypujemy solą i pieprzem oraz skrapiamy sokiem z cytryny
  • Kaszę kuskus zalewamy gorącą osoloną wodą wg przepisu na opakowaniu
  • Płatki migdałów prażymy na suchej teflonowej patelni aż lekko się przyrumienią
  • Buraki myjemy w skórce, odkraiwamy końcówki wkładamy do naczynia żaroodpronego,polewamy oliwą i oprószamy solą i pieprzem, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy ok 25-35 min w zależności od wielkości buraków
  • Sprawdzamy patyczkiem lub szpikulcem czy łatwo wchodzi w buraka,jeśli są miękkie to wyciagamy na talerz,obieramy ze skórki i kroimy w plasterki







Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...