21 marca 2014

Filet z pstrąga łososiowego z kremowym sosem maślanym



Dzisiaj na obiad ryba ,tym razem nie łosoś ale pstrąg łososiowy inaczej zwany tęczowym.
Ryba bardzo smaczna i delikatna kolorem przypomina łososia, w smaku niczym się nie różni od zwykłego pstrąga.
A to, że ryby są zdrowe i lekkostrawne wiedzą już wszyscy . Przygotowanie ich nie zajmuje zbyt dużo czasu ponieważ mają delikatne mięso,które nie wymaga zbyt długiego smażenie czy pieczenia.




 



Porcja dla 2 osób
Czas przygotowania 15 min
Składniki:
 
  •  2 filety z pstrąga łososiowego
  •  1 szalotka
  •  3 łyżki białego wytrawnego wina
  •  125g zimnego masła pokrojonego w kostkę
  •  olej rzepakowy
  •  4 łyżki śmietany 30%
  •  2 łyżki octu 10%
  •  świeżo zmielony pieprz
  •  sól
  •  świeży koperek

     



     


      Przygotowanie:


      • Usuwamy z pstrąga łuski,skórę nacinamy
      • Filety przekraiwamy na pół
      • Oprószamy solą oraz świeżo zmielonym pieprzem z każdej ze stron
      • Rozgrzewamy patelnię z niedużą ilością oleju,dodajemy łyżeczkę masła
      • Jak już masło się rozpuści,układamy na patelni filety,skórą do góry
      • Smażymy rybę ok 2 min z każdej ze stron
      • Rybę przykrywamy pokrywką i odstawiamy
      • W między czasie robimy kremowy sos maślany:
      • Rozpuszczamy łyżkę masła i podsmażamy drobno posiekaną szalotkę
      • Wlewamy białe wino oraz ocet
      • Gotujemy aż odparuje nam połowa sosu,odstawiamy na 3 min do przestygnięcia
      • Do lekko przestygniętego sosu dodajemy zimne masło,mieszamy aż masło się rozpuści (nie zagotowujemy) i wszystko się razem ładnie połączy
      • Dodajemy śmietanę i doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem,mieszamy do momentu połączenia wszystkich smaków
       




      Smacznego!

      10 komentarzy:

      1. właśnie szukałam czegoś ciekawego na rybę i proszę - znalazłam :)

        OdpowiedzUsuń
      2. Lecę do sklepu i kupuje składniki :3
        I już wiem co na niedzielny obiadek !! <3

        http://magaii-blog.blogspot.com

        OdpowiedzUsuń
      3. Ale to smacznie wygląda, patrzę i już wiem jakie to jest pyszne ;)
        Świetny blog, często wpadam jak nie mam pomysłu na obiad, autentycznie!:)
        http://chmieluu.blogspot.com/2014/03/carpe-diem.html

        OdpowiedzUsuń
      4. W końcu ciekawy pomysł na rybkę, bez grama cytryny :)
        Dzięki :)

        OdpowiedzUsuń
      5. Bardzo fajny przepis, ale muszę napisać, że pstrąg łososiowy i pstrąg tęczowy to dwa inne gatunki :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Agato dasz jakieś źródło informacji gdzie mogę poczytać czym te dwa gatunki ryb się od siebie różnią? Bo przyznam szczerze że szukałam tych informacji i ich nie znalazłam dla mnie to jedna i ta sama ryba :) tyle że pod inną nazwą, być może jestem w błędzie i nie doczytałam :) Tutaj info o pstrągach http://atlasryb.rybowanie.pl/opis_ryby.php?id=264&_ryba=Pstrag_teczowy__Pstrag_lososiowy_Oncorhynchus_mykiss__Salmo_gairdneri Pozdrawiam :)

          Usuń
        2. No faktycznie, trochę strzeliłam baboka. To nie dwa gatunki, tylko pstrąg tęczowy jest typem, w obrębie którego wyróżnia się inne odmiany, m. in. łososiowego, hodowanego w morzu :)
          Wybacz zamieszanie :)

          Usuń
      6. Pomocy! Nie wychodzi mi sos... :( i to juz ktorys raz z kolei, a kiedys sie udawal. Maslo i smietana nie chca sie polaczyc, smietana zostaje jako gesta zawiesina w rzadkim masle. O co moze chodzic?

        Kilka razy wyszedl mi doskonale gesty sos, ktory idealnie pasuje do pstraga lososiowego... Najlepsze danie rybne, ktoro zasmakowalo calej rodzinie... Zebym tylko wiedzial jak okielznac ten sos.

        Jakas podpowiedz?

        Pozdrawiam
        Tom

        OdpowiedzUsuń
      7. Jedyny problem jaki miałam, to smażenie ryby. Trzeba bardzo pilnować, żeby nie przywarła. Najlepiej wyszło mi, jak użyłam naprawdę dużo mocno rozgrzanego tłuszczu i zaczęłam smażyć od strony ze skórą.

        OdpowiedzUsuń

      Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...