22 stycznia 2014

Orientalna sałatka z kaczką z prażonymi orzechami włoskimi z dressingiem malinowym



Sałatki hmm...danie typowo kobiece - lekkie,szybkie z kawałkami mięsa lub ryb
Moja dzisiejsza sałatka jest na sposób orientalny, słodko-kwaśny z dodatkiem kaczki i prażonych orzechów włoskich
Pierwszy raz podobną jadłam będąc w Tczewie,zamówiłam wtedy sałatkę z polędwicą smażoną
na różowo była nieziemska, a koleżanka wzięła z kaczką.Spróbowałam od niej i  najbardziej smakowały mi prażone orzechy z syropem klonowym,idelanie pasowały do całości.
Sałatka nie tylko cieszy podniebienie ale również zachwyca kolorami.Polecam! :)





Porcja dla 1 osoby
Czas przygotowania ok 10 min

Składniki:
  • garść mieszanki sałat (frisee,escarola,radicchio i rukola) pikantne z cytrynową nutą dodałam jeszcze roszponke
  • 5-6 plastrów upieczonej piersi kaczki
  • 3-4  małe kawałki mango
  • ok 10 ziarenek granata
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • garść uprażonych orzechów włoskich z syropem klonowym
  • łyżka dressingu malinowego
  • płatki migdałów
 

 



Przygotowanie:
  • Układamy na talerzu mix sałat,na to kładziemy plastry kaczki ,mango i pomidorki
  • Na koniec prażymy orzechy na patelni i dodajemy łyżkę miodu
  • Dodajemy orzechy i polewamy dressingiem malinowym




Wskazówki:

  • Trzeba uważać żeby nie przypalić orzechów
  • Można dodać do sałatki kawałki brzoskwini,kiełki słonecznika
  • Dressing użyłam gotowy kupiony w Lidlu ale można zrobić samemu
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jak pozostawisz komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...